Technologie
Ingredience
K vaření českého typu piva používá český chmel ze žatecké oblasti, moravský slad dodávaný firmou Raven. K vaření speciálů jsou používány suroviny dle daného stylu, například nakuřovaný slad ze sladovny Weyermann z Bamberku v Bavorsku, anglický chmel Fuggels, Northern Brewer nebo Challanger, eventuálně americké chmely pro piva typu IPA, american pale ale atd jako jsou Cascade, Chinook, Centennial nebo Columbus. Chmely používáme ve formě granulí.
Voda
K vaření našich piv používáme vodu z místního vodovodního řádu. Vzhledem k její kvalitě jí není třeba upravovat. Nicméně se též hloubí vlastní studna, která by měla být uvedena do provozu v létě příštího roku.
Vaření piva
Vaření piva se odlišuje podle typu vařeného piva. U ležáků probíhá jednormutové vaření, u svrchně kvašených piv se pak jedná o infúzní způsob vaření s výjimkou piv weizen, kde se objevuje jednormut. Pivovar Kocour má unikátní (dá se říci historickou) celoměděnou o kapacitě vyrážené mladiny 13hl.
Kvašení
Pivovar Kocour vaří spodně(ležáky) i svrchně kvašená piva(ales – stout, saison, weizen...). Principiálně se jedná o stejnou technologii, hlavní rozdíl je v použití odlišných kvasničných kmenů a vyšších teplot kvašení a zrání u svrchně kvašených piv. Proto v našem pivovaru používáme uzavřené kvašení, neboť různé kmeny kvasnic se „nemají v lásce“ a jejich promícháním by došlo k chuťovým odchylkám konečného produktu.
Kvasničné kultury nám dodává firma Pivo Praha, svrchně kvasící jsou pak připravovány ve spolupráci s firmou The Brewing Science Institute v Coloradu ve Spojených státech.
Zrání piva
Zrání piva probíhá v uzavřených stojatých tancích o kapacitě 13 hl. Minimální doba ležení ležáků českého typu jsou 4 týdny, svrchně kvašená piva pak podle doporučené délky zrání odpovídající danému stylu.
Distribuce piva
Piva Kocour si můžete zakoupit v dnešní době téměř v celé republice. Pivo je distribuováno v sudech a v lahvích do restaurací, které se dají označit za „beer geeks“ - nabízejí piva z různých pivovarů. Více informací v sekci „Prodejní místa“.